Zasady relacji pacjent personel- SKIEROWANE DO DZIECI
Jesteś tu, ponieważ wymagasz naszej pomocy medycznej. Nasze poradnie, w których pracuje wyspecjalizowany personel chcą pomagać dzieciom!
W naszej pracy oprócz zasad związanych z leczeniem stosujemy wytyczne, aby każde dziecko czuło się u nas dobrze i bezpiecznie!!!
O czym warto wiedzieć:
1. Masz prawo wiedzieć, kto Cię leczy i czym się zajmuje. Jeśli personel sam zapomni się przedstawić, to możesz sam o to zapytać.
2. Możesz sam zadecydować, jak powinniśmy się do Ciebie zwracać.
3. Jeżeli czegoś nie rozumiesz lub nie wiesz, na czym polega Twoje leczenie, a chcesz się tego dowiedzieć- to możesz zawsze zapytać. My postaramy się to wyjaśnić w sposób dla Ciebie zrozumiały.
4. Będziemy Cię traktować z szacunkiem i nie będziemy Cię oszukiwać. Nie będziemy Ci mówić, że nie boli, jeżeli czasem może dana czynność zaboleć.
5. Będziemy starali się badać Cię delikatnie i dać Ci czas na oswojenie się z sytuacją. Czasem może to jednak nie być możliwe, jeżeli będziemy musieli udzielić tej pomocy szybko z uwagi na Twoje zdrowie.
6. Jeżeli potrzebujesz czegoś np. trzymania przez mamę za rękę, czy przytulenia możesz o tym powiedzieć. Na badanie możesz zabrać ulubioną przytulankę.
7. Chcemy żebyś wiedział, że oprócz Twojego problemu zdrowotnego, Twoje potrzeby i uczucia są dla nas ważne. Dlatego śmiało rozmawiaj o swoich potrzebach, a my postaramy się Ciebie wysłuchać i znaleźć rozwiązanie.
8. Postaramy się pytać Cię o zdanie w sprawach, w których możesz sam zadecydować.
Prosimy Cię abyś przebywając w naszej poradni:
1. Zachowywał się z kulturą.
2. Szanował innych w tym swoich rówieśników.
3. Przestrzegał obowiązujących zasad i reguł porządkowych.
4. Szanował sprzęt i całe mienie poradni.
5. Nie hałasował.
Co jest ważne dla Ciebie:
Jeżeli wydarzyło Ci się, co Cię niepokoi, ktoś Cię skrzywdził lub przekroczył Twoje granice, możesz zawsze o tym powiedzieć pracownikowi medycznemu (np. lekarzowi, pielęgniarce) i poprosić o pomoc. Zrobimy wszystko co w naszej mocy, abyś czuł się zawsze bezpiecznie!
Możesz skorzystać również z telefonów wsparcia:
112- Policja
116 111 Telefon Zaufania dla dzieci i młodzieży
800 112 002 Niebieska linia- ogólnopolski telefon dla ofiar przemocy domowej
800 12 12 12 Dziecięcy telefon Zaufania Rzecznika Praw Pacjenta